Pagina's

20 april, 2006

Nog 10 dagen te gaan.

Het is stil in Europa wat de vogelgriep betreft. Nog steeds is er in Nederland niets aangetroffen wat schadelijk voor mens of dier kan zijn. De pers zwijgt want de spanning is verdwenen. De pandemie blijft uit, althans voorlopig want zoals de deskundigen zeggen: dat hij komt is zeker de vraag is alleen wanneer en door wat veroorzaakt.
Het kunnen vogels zijn, maar ook ratten of mensen. Mijn kippen laat ik al een aantal dagen elke middag naar buiten, opgesloten zijn geeft onrust, er lopen er al een paar aardig aangepikt bij. Nog 10 dagen en dan mogen ze van de minister weer naar buiten, ik heb nog nooit een boer een kip zien vasthouden zoals hij dat deed. De enting was voor de show, de rest van z'n kipjes is een prik bespaart gebleven, want ook deze minister zegt niet gek te zijn.

2 opmerkingen:

  1. Nou nee, die man is geen kippenhoudende boer. Is dat erg?

    Ik begrijp best dat jij
    de maatregelen overdreven vindt. Maar jij bent ook niet verantwoordelijk als er ergens dooien vallen.

    Zijn de regels van het ogenblik niet een mooie tussenoplossing?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant vraagstuk...

    Mijn vader had vroeger ook hobby-kippen (zoals het nu heet ;)) ik moet hem eens vragen wat hij gedaan had.
    Ik zou onze kat wel inenten als het de kans op ziekte of een pandemie kon verkleinen.

    BeantwoordenVerwijderen