Pagina's

29 april, 2006

K'ginne DAG.......

Ooit sloop ik met Bea door de bosjes, zij was een stuk jonger en nog geen Queen. Dat kwam zo:
In de jaren zeventig van de vorige eeuw organiseerde ik, samen met Hesselius, hij was voorzitter en ik secretaris van de NKVB, beeldententoonstellingen in het Amstelpark. Bea boetseerde ook, en doet dat nog steeds en wilde alles op beeldhouw gebied meemaken. Voor de opening hadden wij haar niet nodig maar als gast was ze welkom. Dat was een schot in de roos! Voor we het wisten hadden we een afspraak op de voorwaarde dat er geen pers zou zijn. Ik zal het nooit vergeten, de afspraak was om 10.30 bij een zij ingang van het park. Hesselius en ik waren mooi op tijd. Er parkeerde nog een auto met twee heren die bleven zitten maar wel om zich heen keken. Precies op de afgesproken tijd rijdt de donker blauwe ford van Trix het parkeer terrein op. We lopen op elkaar af, haar chauffeur blijft in de auto maar haar secretaresse komt met haar mee. We maken vluchtig kennis. 'Ik wil alles zien' zegt de prinses tegen mij en begint te lopen.
Het leuke van zo'n onaangekondigd bezoek is dat er niemand staat te wachten op HM. Nog leuker is te zien dat de paar vroege parkbezoekers pas in de gaten hebben wie er net passeerde als ze al voorbij is!
Een echte route door de tentoonstelling was er niet, haar secretaresse had samen met de mannetjes van de bvd wat uitgestippeld.
Opeens vroeg ze 'maar waar is dit werk dan'? 'Dan moeten we even om de vijver heen', zei ik en dook de bosjes in. Zij achter mij aan en de twee heren van de bvd moesten op hun hakken omkeren om ons te volgen. Leuk is dat, afwijken van de route met een prinses.
Na afloop nog een kop koffie in het Paviljoen met de bewaking drie tafels verderop en grijze dames uit Buitenveldert die niet in de gaten hadden dat ze naast Beatrix zaten.

Vandaag is het dus K'dag, ik heb weer geen lintje gekregen, maar mijn kippen lopen weer vrij rond dankzij de algehele amnestie die HM vannacht in mijn droom uitvaardigde. De 'ophokopstal' heb ik gesloopt, ben benieuwd want ons volg jaar te wachten staat.

Oh ja,
Dankzij de regen van vandaag is ook TIMBERTREATS weer aangepast.

5 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een hele ervaring, want ook een republikein kan er niet omheen: je praat niet elke dag met een prinses.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige geschiedenis. Prettig ook voor Trix dat ze af en toe iets 'normaals' heeft kunnen doen. Al zijn priverondleidngen door tentoonstellingen ook weer zeldzaam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. potverdorie berend ik snap het niet, weer geen lintje, zou ze het vergeten zijn of misschien komt ze het wel persoonlijk brengen, grapje.
    maar eigenlijk heb je meer aan de herinnering van die bijzondere dag die wij gewone stervelingen nooit mee zullen maken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. anonymous hier boven ben ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, volgens mij kun jij WillemAlexander aardig bijspijkeren in watermanagement waar het de visstand betreft Jan :-) Dan smijten ze dat lintje vast een keer uit die helikopter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen