Pagina's

17 maart, 2012

Syria: Assad's wife spent thousands on trinkets as blood was spilled in Homs







Soms zou ik een allround wetenschapper willen zijn, zou ik willen kunnen verklaren waarom wij zijn zoals wij zijn. Want niets zo complex en ondoorgrondelijk als de menselijke hersenen wordt beweerd, maar is dat zo?
Soms denk ik dat de wereld er inderdaad zo zwart en wit uitziet als de heren op deze foto.
Het is maar hoe je kijkt, voor mij zit links wit en rechts zwart. De houding van de mannen kom je alleen maar tegen op geposeerde foto's, bijna niemand is daar goed in. De man links komt op mij ontspannen over, terwijl de man rechts eigenlijk met zijn houding geen raad weet. Hij denkt en zegt dat hij gelijk heeft, maar uit zijn houding blijkt grote onzekerheid.
Kofi is een witte duif die tegen beter weten in een poging doet de zieke zwarte raaf te kooien.
De zwarte man met blanke huid leeft met z'n Barbie-popje in een sprookjeswereld en voelt zich aangevallen door een boze wolf die hij 'wel even af zal schudden. '
'Zijn Volk'  -de echte wereld-  wordt in zijn opdracht, door zijn leger als 'terroristen' afgeslacht. Dat verhaal hebben wij eerder gehoord en gezien, maar zwarte raven blijken daar immuun voor. Hun hersenen volgen een ander patroon. Want macht is geld en geld is macht. Geld en macht maken blind en heersers denken dat dat onschendbaar maakt. Maar overheersers vallen altijd, is het vandaag niet dan is het morgen.





2 opmerkingen: