Pagina's

06 maart, 2012

PUIN RUIMEN



Al het puin dat de afgelopen jaren bij mondjesmaat uit ons huis, atelier en erf kwam heb ik zover mogelijk opnieuw gebruikt. Niet al het hergebruik heeft tot een bevredigend resultaat geleid.  Mijn pogingen om 'Ecokathedralen a la Louis le Roy' te creëren zijn mede door onze kippen en mijn onkunde mislukt. Al een poos had ik het gevoel dat ik eens puin zou moeten ruimen, maar waar laat je dat spul. Her en der had ik al gaten langs het wegdek van de dijk gedicht, maar die gaten zijn niet groot genoeg om al mijn puin in kwijt te raken. 
Het laten komen van een puincontainer leek mij altijd een financiële brug te ver, maar die kosten blijken verre van onoverkomelijk! Voor nog geen tachtig euro heb je een 4 kuub bak voor de deur, die je helemaal vol mag gooien in de tijd die je zelf bepaalt. Wijn hopen 'm eind volgende week op ons dooie gemak gevuld te hebben, maar we mogen er ook veel langer over doen.




De chauffeur die de bak kwam brengen dacht even een paar meter van de (nieuwe) stoep bij de buren te kunnen benutten om de container goed op z'n plaats te zetten, maar hij kwam niet meer naar boven. Zijn aangedreven wielen begonnen te 'spinnen' en groeven een kuil in de stoep van de buurman. Op mijn advies heeft hij de ....tonner(?) verder naar beneden laten zakken en kon toen in één keer met een beetje vaart boven komen.




Boven gekomen keek ik mijn ogen uit, die auto's van vandaag kunnen zoveel meer dan die eenvoudige 'bakken' van tig jaar geleden. Alles is in- en uit schuifbaar waardoor het op de juiste plaats zetten van een container zoveel eenvoudiger is geworden en de chauffeur lol in z'n werk houdt. We moesten natuurlijk even napraten over hetgeen hem overkwam. Ik wist niet dat Lindsey ondertussen foto's had gemaakt.



1 opmerking:

  1. Ja, hier in de straat zie ik ze ook heel veel, de puincontainers die geplaatst en opgehaald worden :-) (Verrassend betaalbaar zeg..!) Het lijkt me een acrobatische tour, zo'n zware wagen tegen zo'n helling oprijden! (Was de buurman eigenlijk boos over de kuilen in zijn stoep..?)

    BeantwoordenVerwijderen