Pagina's

05 maart, 2012

DOOSJE MET T-RING






Zoekend op de naam van een goede vriendin en collega van Marion kwam ik op de site van een museum dat ik niet kende. Ik zag werk uit 1982 van die vriendin dat ik niet eerder had gezien; drie donkere ringen van perspex met een lichte doorsnijding. Ik vroeg haar of zij van dat museum afwist. Dat was zo, maar ze vertelde ook dat dat museum werk van Marion had, waarschijnlijk gekocht via Galerie RA. Dat wist ik niet en daar heb ik Marion ook nooit over gehoord.
Het Powerhouse Museum, Sydney Australië, blijkt naast deze drie T-ringen in doosjes nog drie andere werken van Marion te hebben.
Het wonderlijke is dat ik mij de ringen wel, maar de doosjes niet herinner! Toch weer een leuke opfrisser dankzij internet.


3 opmerkingen:

  1. Dat is leuk, ja. Ook ik herinner me de ringen wel maar de doosjes niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, dan zou jij deze keer niet de schepper van de doosjes geweest zijn. Ik dacht dat jij anders altijd de man van de dozen was?
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet dat Marion ooit eens thuiskwam met van die ovale spanen doosjes in vele maten en die dan beschilderde. Voor zover ik mij herinner heeft ze die echter nooit gebruikt. Deze doosjes zien er ook uit als kant en klaar gekocht bij een hobbywinkel of kartonnagebedrijf. In ieder geval is de tekening onmiskenbaar Marion.

    BeantwoordenVerwijderen