Pagina's

31 december, 2010

roodborst





Overal lees en hoor je dat Roodborstjes zo amicaal zijn, ze houden van mensen (!?) zo lijkt het. 'Onze' rode borsten met hun zwarte priemende kraaloogjes zijn zo schuchter als wat. Ze zijn ongelooflijk alert! Voor deze opname - ik zag 'm in mijn ooghoek aankomen en had mijn hand al op de muis om de camera te activeren - moest ik doodstil blijven zitten. Zelfs het draaien van mijn oogbal had het beestje kunnen verjagen.
De voedertafel heb ik aangepast aan het bereik van de lens om maar niets te missen van het aan- en afvliegen.

4 opmerkingen:

  1. Het is een wonder dat dit je gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... heb je nu je cam afgedekt, ik zie geen spiegeling meer van het raam ... bij 'de merel' zie je het nog wel, bij de 'tortel' niet meer of is dat toeval?

    ... 'mijn' merel denkt dat ie de baas is, hij jaagt zelfs de tortels weg, en da's maar goed ook, het zijn er 4 in die vreten alles in no time op!

    ... heb je inmiddels dat kodak cameraatje al?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn Oma zei het vroeger ook, dat ze erg schuchter waren, -dat liedje van "tikt tegen het raam, tik tik tik' leek me een verzinsel als ik haar hoorde :-)
    Heel mooi om te zien, zo alert als 'ie je in de gaten houdt!

    BeantwoordenVerwijderen