Pagina's

29 december, 2010

Rondeel eieren in kokos doosje.





Wij kopen zelden iets bij AH en komen ook niet dagelijks in de buurt van Barneveld. Het merk Rondeel zei mij dan ook niets toen ik van V.een heel mooi doosje voor zeven eieren- één ei per dag- kreeg, een doosje gemaakt van kokosvezel met binnenin een stikker waarop staat: www.rondeeleieren.nl
Het doosje maakte mij nieuwsgierig naar de rest van het bedrijf!
Op de site zag ik dat de eitjes alleen via AH en een paar winkels in de buurt van Barneveld te koop zijn. De eieren worden gelegd door hennen met de prachtige naam Lohmann Brown die hun snavel mogen behouden. De behuizing -van kippenhok kan je niet meer spreken- ziet er spectaculair uit. Het ronde gebouw (rondeel) is ontstaan uit een onderzoek van de Wageningse Universieteit. Het voer dat de kippen krijgen klinkt ook zeer aantrekkelijk.
Van prijs en smaak weet ik niets, om dat te weten te komen zal ik toch een paar dorpen verder moeten om bij AH zo'n doosje te kopen.



5 opmerkingen:

  1. Dat is een goede tip! Ik ga er zeker ook naar op zoek want je gunt die kippen wat en wij eten zo weinig eieren dat ze wel wat duurder mogen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt heel goed!
    Jammer dat onze 'SuperVanDamDeBoer' ze niet ook heeft, die hebben zoveel "lokale" en duurzame produkten, het zou echt bij hen passen.

    Oh en mag ik jullie ook het allerbeste, veel geluk en gezondheid, voor het nieuwe jaar wensen..! ik hoop dat je dit jaar niet zoveel witten jassen zult tegenkomen als vorig jaar (met de nieroperatie) BP en je helemaal zult herstellen van de operatie/nasleep!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook niet bepaald een liefhebber van 's lands grootste grootgrutter, kom er dan ook zelden. De eieren zijn net op, dit moet ik natuurlijk proeven, dus op naar A.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er speciaal voor naar een AH in Waalwijk gereden en heb gelijk twee dozen gekocht want uit onze zielige kippen in de rui komt er al weken geen ei meer uitfloepen.
    Deze zijn gelukkig heel smaakvol dus hiermee kunnen we nog een paar maanden voort, tot de veertjes weer aangegroeid zijn.
    @Jolie: dank je wel voor alle goede wensen. Volgens mij gaat het dit jaar lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had zo'n doosje al gezien bij AH., maar door jouw bericht ben ik het ook gaan kopen.
    Mooi doosje -- te mooi om zo maar weg te gooien --, een vriendelijker kippenleven en lekkere eieren. Altijd verrassend hoe ontwerpers na al die jaren van de langwerpige doosjes van 6 of 12 op iets nieuws komen.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen