Pagina's

26 januari, 2010



bp schrijft...

VOORJAARSKRIEBELS




De tuin is nu voor de derde keer wit deze winter, straks weer grauw en nat. Ik hou van de winter, kan goed tegen kou en snijdende wind, maar krijg er nu toch wel een beetje genoeg van. Ik kijk uit naar de kleur en geur van bloemen en beestjes, de warmte van zonnestralen en malse regenbuien.
Groeiweer i.p.v. knoeiweer.

De vogels zijn al druk met voorjaarskriebels, jagen en verjagen, spelen kat en muis. De eerste Helleborussen bekennen kleur. De knoppen in de kers worden voller en voller.

Ik weet het,het is pas eind januari, maar toch...de kriebels.

3 opmerkingen:

  1. 18 december maakte ik de eerste sneeuwfoto in de tuin. Prachtig, eindelijk een echte winter, maar ik was ook blij dat ik vorige week eindelijk weer gewoon kon fietsen, de tuin weer groen was -- al was dat ook weer even wennen -- en een eerste sneeuwklokje een voorzichtig begin maakte om te gaan bloeien. En dan..... zondagmorgen wéér alles wit. Mooi hoor, maar alle foto's zijn al gemaakt, de dahlia's zijn besteld, de lente mag komen.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak je borst maar nat. Een of ander amateur weerdeskundige heeft gemeend te kunnen voorspellen (o.a. gebasserd op het gedrag van driftig hamsterende eekhorentjes afgelopen herfst) dat deze winter een zeer lange en zeer koude zou worden. Ik herinner me nog een Koninginnedag met sneeuw in Amsterdam toen V. klein was. Ook een Elfstedentocht ergens rond eind februari, kort na ons terugkeer uit hoge zomer in Down Under. Nu is het pas tegen eind januari en jij verlangt al naar de lente, maar die kan nog behoorlijk ver weg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha die BP toch,
    Als ik even m'n ei niet kwijt kan is het toch ook niet meteen Pasen?
    (En geef Annie ook geen Fabergétje voor 04-04!)Geniet nog even van het échte wit... het is al snel grouw en grijs!

    BeantwoordenVerwijderen