Pagina's

08 februari, 2008

Onder dak in China





Deze folder voor een tentoonstelling in Brussel, kregen wij van Chris vlak voordat wij naar Brussel zouden gaan om een Antiek/Kunst beurs te bezoeken. Op weg naar de beurs zagen we ook de affiches hangen voor de tentoonstelling waar we de folder al van hadden. Eén beurs/tentoonstelling per dag vinden wij al vermoeiend genoeg, voor deze gaan we zeker nog een keer terug.
Maar de folder heeft mij wel al aan het werk gezet! Ik maakte al eerder houten kastjes naar Chinees terracotta voorbeeld, bescheiden van maat en bedoeld om een geheimpje in te bewaren. Al langer wilde ik weer eens iets meer den 'manshoog' maken, van het hout dat ik heb en dan niet geschaafd maar hooguit met de schuurtol bewerkt om in de buurt van huid van de Chinese voorbeelden te blijven.
Donderdag ben ik begonnen, vandaag de tweede etage voorbewerkt en provisorisch in elkaar gezet.
Het begint warempel ergens op te lijken.






Maar is het iets voor in de tuin of in huis, moet er verlichting in, zal ik het 'kleuren' zoals het voorbeeld vraag ik mijzelf steeds af. Ik weet het echt niet, wat vinden jullie?

&


8 opmerkingen:

  1. Tja, kun je, om mee te denken, iets meer zeggen over de maat ?
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zou de natuur zijn werk laten doen in de tuin en wat licht betreft op een plek zetten waar hij/zij maanlicht op vangt en een dak van zink of koper of iets dergelijks of schilderen en dan weer schuren om een vaag oud effect te krijgen moet niet te mooi worden. het is all behoorlijk hoog zo te zien zeker een meter bij 40. of chineese symbolen er op. ok genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt wel een kasteel — van één-meter-twintig hoog (schat ik)
    -ik zou het juist niet schilderen (misschien beitsen voor de houdbaarheid?)
    Licht erin lijkt me wel te herinneren aan chinese lantaarns.
    (ik zal L. en R. morgen ns vragen wat zij erin zien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gemaakte deel tot nu toe is 'slechts' 0.80cm hoog, er komt minstens nog eens 0.80 cm bovenop!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het toren maar hier blijft en niet in de verkoop gaat! Daar is het te mooi en speciaal voor, meneer Busy Bee. Ik ben er meteen al verliefd op geworden en wil het niet meer missen. Alsjeblieft?
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt gelijk l, het past vast wel ergens op het land, misschien voor een bijenvolkje?
    is ie al af????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het beeld hoort buiten, onbewerkt en wacht maar af wie of wat er in komt. Het is al mooi en het wordt spannend !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen