Pagina's

24 februari, 2008

G E P L O K K E N





Met tientallen zitten ze in de bomen te wachten tot de baas uit het zicht is, dan vallen ze aan op het pas gestrooide graan voor de kippen. Ik verjaag ze wel eens met de buks, maar raken doe ik ze zelden. De sperwer heeft meestal meer succes, hij is sneller en slimmer dan ik. Soms vind ik een bosje veren als restant van een heerlijke maaltijd, maar vanmorgen is hij blijkbaar gestoord, misschien wel door mij. Hij is aardig aan het plukken geweest, geplokken zeggen ze hier maar heeft het karwei niet afgemaakt, resten als deze kom ik niet vaak tegen.


*



3 opmerkingen:

  1. Jakkes, een nogal gruwelijke verrassing voor op de nuchtere maag!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als een roofvogel een andere vogel pakt, denk je: niet leuk, maar dat hoort zo. Bij een kat denk je daar anders over.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel mooi beeld inderdaad... Ik zal het Kalina maar niet laten zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen