Pagina's

28 juli, 2007

Zou Diarra



Een paar jaar geleden hoorde ik muziek waar ik behoorlijk vrolijk van werd. Het bleek 'A Manding Journey' te zijn van Zou diarra. Via Internet bestelde ik de CD. Bij de CD zat een zwart/witte promotie kaart waarop een Afrikaanse muzikant voor een lemen huis poseert. Het zag er behoorlijk authentiek uit.




Op zoek naar nieuwe muziek van hem ben ik weer eens op zijn site gaan kijken. Daar zijn nu ook vijf foto's te downloaden waarvan de oranje er één van is. De huisjes op de foto's kwamen mij bekend voor, maar vooral te 'netjes'. Toen ik op de oranje foto tussen de bomen door een groen weiland ontwaarde, viel het balletje. Het Afrika Museum in Berg en Dal, daar zijn de opnamen gemaakt. Hij poseert voor een nagebouwd Dogon huis.
Zoumana Diarra is geboren in Mali, maar woont sinds 1990 in Groningen. Hoe hij in Nederland terecht is gekomen kunt u lezen in zijn biografie, een pracht verhaal te vinden op zijn site. www.zoudiarra.com/

*



1 opmerking:

  1. Hee interessant.. het is misschien wel een mooi cadeau voor Edwin, die is ooit naar Mali geweest en vond het een heel indrukwekkend land/cultuur

    BeantwoordenVerwijderen