Pagina's

16 juli, 2007

K O M K O M M E R T I J D

(oftewel wie A zegt moet ook B zeggen.)





Onze komkommers zijn een beetje laat dit jaar. Dit is de eerste en pas 13 cm groot. Eigenlijk zijn ze dan net als de courgettes het lekkerst. In de Super liggen ze onder de goed gevonden naam: VITA mini's. In de Turkse winkels zijn ze altijd te koop geweest, maar dat kan ook een ander ras zijn.





Zaterdag staan we dus op de markt, de SMAAKMARKT in WOUDRICHEM wel te verstaan. De Marktmeester weet nog niet of we naast meneer KELLER een plaatsje moeten krijgen of juist aan het andere eind van de kraam. Ik ga o.a. proberen mijn BIOgedroogde kalebassen kwijt te raken; een deel heb ik behandeld met bijenwas of Acryllak om de kleur wat op te frissen. Maar het is een SMAAKMARKT dus moet er iets te proeven zijn. Vanmiddag proefden we van mijn pruimenwijn van vorig jaar en besloten die paar flessen zelf te houden: veel te lekker om te verkopen! Van de appelwijn heb ik nog een paar flessen meer dan die vijf met pruimenwijn. De smaak is goed, anders dan het jaar daarvoor. Nu nog een prijs bedenken, en als de sodemieter de 'nieuwe' gaan bottelen om die paar flessen aan te vullen.
Lindsey is druk bezig met potjes pruimenzoetigheid, als tegenhanger gaan we ook nog van verse eigen uien een 'confit d'oignons' maken, een delicatesse die u beslist niet mag missen.


*




1 opmerking:

  1. Spannend! Ik ben erg benieuwd hoe ons avontuur ver-/afloopt. Het is maar gissen...
    L.

    BeantwoordenVerwijderen