Pagina's

11 juli, 2007

T R E I N S P U L L E T J E S






Een half jaar geleden kreeg ik een verhuisdoos vol met 'treinspulletjes' mee van een vriendin. "Van mijn vader", zoals ze zei, "zet het maar op Marktplaats".
Er bleek één schoenendoos met treinspul in te zitten, de rest van de dozen zaten vol met schakelaars, 120 in totaal. Dertig jaar geleden een gewilde prooi, maar nu?
Vandaag heb ik aan haar verzoek voldaan, binnen twee minuten was het eerste bod binnen, na tien minuten scoorde de doos al 62 euro. We wachten rustig af.





Ook in de doos deze 'gouden' knoet, het zijn honderden stekerpennen aan de strip waaraan ze ooit geproduceerd zijn. MARION had er vast iets moois mee gemaakt. Of anders Karin wel.





*


3 opmerkingen:

  1. Wat leuk :-)
    Ik ben benieuwd waar het naartoe gaat.
    De foto's ervan vind ik qua kleur, beeld en compositie al hele kunstwerkjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Marion had er zeker raad mee geweten. Van de meest onverwachte, ogenschijnlijk ongeschikte 'spulletjes' kon zij telkens weer een mooi en verrassend origineel sieraad toveren: zij was in de waarste zin van het woord De Tovenares!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag, 24 juli is de doos opgehaald door de hoogste bieder. Hij bood 80 euro. daarvoor was er een bod van 100, maar die bieder heeft zich teruggetrokken.

    BeantwoordenVerwijderen