Pagina's

25 april, 2013

10 TON HYDRAULISCHE CILINDER



Het is een onooglijk blokje staal van nog geen 5cm hoog en een pomp niet groter dan een vetspuit, maar het neemt mij enorm veel zwaar werk uit handen. Een pallet slopen is niet moeilijk, maar zodanig slopen dat je bruikbare delen overhoudt zonder splijten van het hout of breuk is met alleen een hamer en breekijzer ondoenlijk. 
Al een tijdje zocht ik naar een betaalbare oplossing, de beschikbare ruimte is nog geen 10 cm. Een goedkoop potkrikje is dan al te groot. Op mijn zoektocht op internet kwam ik een afbeelding tegen van iets waarvan ik dacht dat het bruikbaar zou zijn. De firma achter het plaatje - machinehandel Adr. Spierings BV -  bleek voor mensen zoals ik een walhalla te zijn toen ik het vandaag opzocht in Rijkevoort. Een adres om te onthouden.
Een mengeling van oude en nieuwe (restpartijen) machines door elkaar en zoals Adriaan mij vertelde: "dit is slechts een vijfde deel van wat we in huis hebben". Voor mij was  het smullen, weer een bedrijf waar ik veel te laat achter kom! Ik had op zijn verzoek een stuk pallet meegenomen om ter plekke te kunnen zien of het zou werken. En het ging fantastisch!
Met een paar nog te maken hulpstukjes kan ik voortaan pallets demonteren zonder om de paar minuten even te moeten rusten. Ik denk zelfs er met meer hulpstukjes nog veel meer mee te kunnen doen.



7 opmerkingen:

  1. inspirerend om te zien hoe je bezig bent en niet stilstaat !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Gemak dient de mens', dat denk je vast elke keer als je de hydraulische cilinder voor jou het werk laat doen.
    Ik ben er benieuwd naar of je nog andere zware klussen voor hem weet te verzinnen.
    Misschien is het wat veel gevraagd maar Ik hoop ooit eens bij jullie een demonstratie 'pallet slopen' mee te mogen maken. ...En als je geen pallet meer voorhanden hebt, neem ik er misschien wel een voor je mee ;-)

    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hans mulder28/4/13 09:54

    Zo, het is toch een hydr.pomp geworden met een zgn. "bek". Fijn dat 'ie goed werkt, kom 'm donderdag bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hans Mulder28/4/13 15:38

    Ai, foutje!! Scrollen en dan zie je de rest. Ik keek helemaal over jouw laatste foto van je krik heen. M'n gedachten waren nog op vakantie! Ach, ik moet gewoon m'n "bek" houden. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik begreep alniets van die 'bek'!

    BeantwoordenVerwijderen