Pagina's

09 juli, 2006

Een rommelige dag....

Vannacht werd ik wakker van klapperende roerende zaken, een over actieve poes en kakelende kippen. Weersverandering. Voor het eerst sinds ruim een week weer in de spijkerbroek, te warm eigenlijk. De wind schoont, de fruitbomen ruien.



De flessekalebassen groeien het raam van m'n kasje uit en worden door de wind over de ruiten geschoven totdat ze houvast vinden.



Een vijftiental jaren terug maakte ik deze 'platte schaal op pootjes', ik knipte het uit 1 mm plaat, het restant van, ik dacht een koelkast. In het hart van de poot zit een fles, in de schaal een gat. Er kunnen dus ook nog bloempjes in.
Jarenlang stond dit stilleven in de vensterbank van m'n atelier, de stoflaag groeide gestaag. Vanwege een kleine reorganisatie in m'n werkplaats moest het stilleven weg. Ik zette het buiten.
Eén fikse bui was genoeg om het merendeel van het stof te doen verwijderen, het stilleven wordt er alleen maar mooier op.






Het loof van de uien ligt bijna plat. Ze zijn lekker groot dit jaar. Maar of we genoeg hebben is de vraag.

1 opmerking:

  1. Woorden kan ik er niet voor vinden - of het moesten wat slaplullige reacties zijn - maar de foto's zijn intrigrerend.

    Wat hebben de platte uien ermee te maken? Het verband ontgaat me.

    BeantwoordenVerwijderen