Pagina's

21 juli, 2006

........but not for WORK






Vanmorgen kwam er een jonge vrouw, zonnebril op het voorhoofd met kind op de arm, de 'stoep' af en vroeg mij of ik ook grote tafels kon maken. Boven stond een grote Mercedes. 'Als ik het hout er voor heb kan ik dat wel, want weet u voor een tafelblad met die afmetingen moet ik toch een bepaalde dikte gebruiken' en die maat heb ik nu niet, dus als het geen haast heeft...' Bouwvak. enz. weet u wel.
Als achtjarige ben ik hier geweest, vertelde ze tussendoor, die mensen hadden een grote hond. Dat moet bij de fam.Bouman geweest zijn, maar die hadden geen hond, was mijn reactie. Pas toen ze weer weg was realiseerde ik mij dat die grote hond mijn hond Skyllas geweest moet zijn. Ik woon hier bijna dertig jaar en veel ouder zal de vrouw niet geweest zijn. Als ze de tafel komt halen zal ik horen waarom ze hier was.

Ze zag in mijn werkplaats een paar kinderstoeltjes staan die ze erg leuk vond. Dat, en haar verhaal zette mij aan een nieuwe te maken.



4 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar de stoel; heb goede en minder goede herinneringen aan(en een paar foto's van Skyllas indertijd) . Is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naar welke stoel ben jij benieuwd?
    En,
    is geweest,wat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoel was een vergissing. En geweest zijn de tijden met Skyllas en anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die golf in de zitting, dat benadrukt het natuurlijke of organische weer. Onze eenjarige klimkoningin zou het vast ook reuzeinteressant vinden :-)
    Een vreemde ervaring lijkt me, iemand zien die als achtjarige nog op je erf gespeeld heeft en nu ook een volwassene is - kbedoel, ik vind het al vreemd dat mn tandarts een stuk jonger is dan ik en de juf van Leora in theorie mijn dochter had kunnen zijn ;-}

    BeantwoordenVerwijderen