Pagina's

19 april, 2009

S L E E P




-Waarom loopt die motorboot niet aan dat zeiljacht voorbij?- was mijn eerste gedachte toen ik deze twee in de verte aan zag komen. Dichterbij gekomen bleek de afstand tussen de boten nog steeds hetzelfde en bovendien zag ik dat de achterste er nogal vreemd scheef bij voer. "Dat moet een sleep zijn" was mijn conclusie, maar er was geen sleeptros te zien. Pas door mijn kijkertje zag ik een dun wit lijntje, kennelijk sterk genoeg om deze wonderlijke combinatie bijeen te houden. Een zeilboot die een motorjacht sleept zie je niet vaak, maar de sleper voer dan ook op de motor en had zijn zeil als hulp bijgezet. Voor mede- waterrecreanten was van een afstand niet te zien dat het een sleep betrof en voor zover ik weet hoeven ze dat ook niet te laten zien, maar verstandig lijkt mij dat wel, want snel uitwijken is er niet bij! Even later zagen we dat de sleep keurig werd afgeleverd bij de Jachthaven Waalwijk, een kleine maar mooie haven direct toegankelijk vanaf de Bergse Maas.



))):(((


2 opmerkingen:

  1. Inderdaad, een wonderlijke combinatie - mooi, die solidariteit op het water (veronderstellend dat boot A boot B hielp)

    In de titel betrapte ik mezelf op webdeformatie: ik las allereerst "sleep" als engels voor "slapen" ;-}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee.. ik schrik een beetje... zijn m'n reacties niet aangekomen? Of is er misschien iets aan de hand? Ziekte? (ik hoop iets leuks: vakantie ofzo :-))

    BeantwoordenVerwijderen