Pagina's

13 april, 2009

PASEN/EASTER/OSTERN



Ooit leerde ik waar al die Christelijke feestdagen voor staan, maar het sprookje van de wederopstanding ging mij echt te ver. De bijbel en alle andere wel of niet religieuze sprookjesboeken kunnen mij al jaren niet bekoren. Ik zie het als 'strohalmen' voor 'onzekeren', of 'Excuus Truus' voor medemensen die zelf geen verantwoording durven nemen.
Pasen is voor mij niet meer dan een kanttekening op de kalender, met pasen moeten de fruitbomen in bloei staan, met pasen is de groei, beginnend met de bloei weer echt begonnen.
Dit jaar klopt mijn verwachting weer, bijna alle fruitbomen staan in bloei. De Kersenboom laat zien waar hij toe in staat is, de takken bezwijken bijna onder het gewicht van de bloemen! En dan te bedenken dat elke bloem een kers kan worden die je op kunt eten! Bij ons komt het al jaren niet zo ver, zodra de kersen een blosje vertonen gaan de merels er mee aan de haal.
Ik heb er wel eens ter afschrikking met de buks onder gezeten, maar dat zet echt geen zoden aan de dijk. Met een beetje geluk consumeren wij zelf een handjevol kersen, de rest laten wij aan de merels.

3 opmerkingen:

  1. Ja, de nieuwe testament komt erg bijelkaarverzonnen over. IJverige monikken bedachten een maagdelijke bevruchting enz enz enz. Helaas is dat fundigedoe weer erg in opkomst.
    Wat een genot voor die merels.. Stroken glinsterend papier tussen de takken en alles, heb je vast ook al geprobeerd? (Vast wel, buks is vast het eindpunt ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Jolie
    Het vervelende is dat alles wat je zou doen ontsierend is. Eén keer per jaar een versierde boom is genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je de foto vergroot weet je niet wat je ziet, zoveel bloemen ! Je zou met zo'n hoeveelheid kersen op die ecologische markt van jullie kunnen gaan staan.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen