Pagina's

09 juni, 2011

OP ELK POTJE PAST EEN DEKSELTJE...



Door een paar 'paslatjes' past de deksel perfect op de kist, maar er is enige kracht nodig om de boel echt te sluiten. 
Ik heb lang zitten peinzen op een oplossing in hout, iets met 'aantrekkende wiggen'. Maar ik kwam er niet uit.  Maar waarom moeilijk doen als het simpel kan? (Heb ik dan toch wat van mijn vader geleerd?)
In mijn kistje 'touw, bandjes e.d.' vond ik twee nooit gebruikte spanbanden in een lekker kleurtje!
Mocht de lijm het niet houden, dan de bandjes wel en de 'oven mannen' kunnen de bandjes eventueel wegnemen voordat de vlammen hun werk gaan doen.

Eigenlijk is mijn doodskleed klaar, er moet nog wat schaafsel en een hoofdsteun in. En zeker niet te vergeten de handvatten, maar ik ben het een beetje beu. Ik laat het even rusten, de kist gaat in de opslag en ik ga aan een nieuw project beginnen.

2 opmerkingen:

  1. Heel erg knap van je, je bouwwerk, -ik heb het project 'gevolgd (soms is reageren wat moeilijk omdat Blogger.com dan roept "no cookies' wat niet waar is ;-}) Het deed me een beetje denken aan bepaalde religieuze gebruiken in sommige religies, waarin vrouwen ergens in hun leven voor hun man een doodskleed moeten maken. Een soort eindigheidsbesef meegegeven in een ritueel.

    Ook fijn dat je aan een nieuw project gaat beginnen! (ik ben benieuwd wat het is!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoop dat er een dikke laag stof op die kist komt broeder

    BeantwoordenVerwijderen