Pagina's

06 juni, 2011

NIET HET SLIMSTE JONGETJE VAN DE KLAS...



Te vaak doe ik dingen zonder er bij na te denken en dan kom ik later voor verrassingen te staan. De deksel van m'n kist was vandaag in zoverre klaar dat ik boven en onder uit elkaar kon halen. 
Een kwestie van optillen dacht ik, maar dat was minder simpel bleek al snel. Er zat geen beweging in! Ik begreep er echt helemaal niets van en ben 'subtiel' gaan breken. Toen ik met veel moeite de eerste kant los had openbaarde het probleem zich.
Het 'paslatje' van de deksel, waarin op de onderste foto de rode priem gestoken staat had ik over de volle breedte en lengte van lijm voorzien i.p.v. de helft. Ik lijmde en klemde het toen boven en beneden met tijdelijke latjes aan elkaar zaten en merkte er dus niets van. Ik had wel een streep getrokken maar die stond aan de verkeerde kant! Soms sta ik echt te dromen en ben achteraf blij dat ik nooit een 'serieus' vak heb gekozen.


5 opmerkingen:

  1. Dat soort dingen gebeurt de meeste mensenwel eens, denk ik. En je hebt het tich keurig opgelost?

    Heb je die foto's met je iPad gemaakt? Aan de grove korrel te zien wel. Echt jammer, want de camera in de kleine iPhone is veel beter dus ze kunnen het wel.

    Leuk project, die kist. Krijg je er veel commentaar op?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto's zijn gewoon met m'n OLYMPUS gemaakt maar een beetje bewerkt om voor afwisseling te zorgen.
    De iPad ga ik daar echt niet voor gebruiken, maar ik kan morgen natuurlijk wel een opname maken om te laten zien!

    Veel mensen vinden het idee gek (naar) maar vinden het wel leuk. Jij dus ook. De volgende is voor Lindsey.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de sista6/6/11 21:42

    Gelukkig maar dat het opzet was en niet aan de kwaliteit van de opname lag.

    Ik vind het een leuk project omdat het eigenlijk heel voor de hand ligt dat mensen als jij hun eigen kist maken, maar je hoort zelden dat iemand het ook echt doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... och toch, je ziet toch dat bp subtiel de onderwerpen niet heeft bewerkt, hij is dus nu ook lekker aan het fotosjoppen! Het is al een heel ding aan het worden, nu ben ik benieuwd naar je oplossingen voor de grepen ...

    ... ik heb ook regelmatig dingen vastgeplakt aan de werktafel of een pvc pijp waar een schuifmof op moet komen ingemeerd met pvclijm, daar hoef je je geen zorgen over te maken, da's gewoon ouderdom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is gewoon je tijd nog niet

    BeantwoordenVerwijderen