Pagina's

08 maart, 2011

MONDIALE VOETAFDRUK

Omdat ik het niet kan laten.






Het is een flinterdun boekje geworden, 32 pagina's dun om precies te zijn. Ik heb zeker gemengde gevoelens over het resultaat, maar toch ben ik een beetje trots op m'n eersteling!

Fotoboeken heb ik al eerder gemaakt via APPLE en de HEMA, maar een z/w tekstboekje had ik nog nooit gemaakt. De tekst is niet niet nieuw, maar het verhaal is volgens sommigen de moeite waard om in gedrukte vorm te verschijnen en ik vind het héél leuk om te doen. Ik heb het via blurb.com gemaakt en laten drukken. Een Amerikaanse organisatie die het heel leuk brengt.
Wat ik mij totaal niet realiseerde toen ik er aan begon, was dat het ook daadwerkelijk in de USA gedrukt wordt!

Als ik via Apple's iPhoto een boek bestel, zie ik alleen maar dat het via Tilburg naar mij komt, maar niet waar het gedrukt is. Toch wel iets dat ik zou willen weten. Ook van de HEMA boeken weet ik niet waar de drukpers staat.
Maar van blurb weet ik het nu: het komt van onbehoorlijk ver! Ik heb 10 boekjes besteld, die kosten met verzendkosten erbij nog geen vijftig euro en deze middag werden ze gebracht. Zes dagen geleden werden ze in California in een doos gestopt en vervolgens zijn ze de halve wereldbol rondgevlogen. En dat allemaal voor nog geen drie euro per boekje.

Mag ik daar nu trots op zijn of moet ik mij schamen?

Eerlijk gezegd weet ik niet meer.

Wat ik wel weet is dat ik het leuk vind om boekjes te maken, net zo leuk als mijn boekjesmakende vrienden het nu leuk vinden om hout te draaien, te schilderen of te verbouwen.




2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Je zegt dat je niet helemaal tevreden bent. Waarom niet?

    En ja, of je je over die belasting van het milieu moet schamen? Dat zou ik maar niet doen. Het blijkt heel moeilijk om elke keer *alles* in aanmerking genomen, de milieuvriendelijkste keuze te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit een spierwitte, glimmende kaft om. Het binnenwerk is gelig. Voor beiden heb ik niet gekozen, kon ik ook niet kiezen voor zover ik kon zien. Het komt nogal hard over. Ook over de letter (wel voor gekozen) heb ik gemengde gevoelens.

    BeantwoordenVerwijderen