Pagina's

26 maart, 2011

25 maart 2011 iPAD2...




Mooier kunnen we het niet maken maar we proberen het wel. Ze zeggen het niet hardop, maar doen het gewoon. En niet alleen het product, maar ook de presentatie is om van te smullen.
Een iPod shuffle, -nano, -classic of -touch zou ik graag willen hebben, maar dan alleen vanwege de vormgeving van het ding want ik heb beslist geen behoefte aan de godganse dag muziek in mijn oren. Ook de iPhone zou ik graag willen bezitten omdat het een bloedmooi ding is en heel veel meer kan dan alleen maar bellen.
Maar ik ben een man zonder horloge, trouwring of portemonee. In mijn werkbroek zit in de linkerzak het sleuteltje van de brievenbus en rechts een stompje timmermanspotlood. Een trillend telefoontje past daar echt niet tussen. Bovendien is het heerlijk om zo nu en dan eens te moeten rennen om de telefoon op te nemen. Ik heb er wel een broekzak mobieltje, een simpel oubollig gevalletje te lelijk om aan te zien. Ik gebruik 'm  alleen in de auto en die auto rijdt nu ergens rond in Frankrijk! Zo belangrijk is die telefoon voor mij, ik ben gewoon vergeten dat ding eruit te halen voordat V. ermee wegreed. Ik heb 'm nog niet gemist.

De iPad is ook zo'n wonderschoon wondertje waarvan ik meteen dacht: "die wil ik hebben." Alleen kon ik maar niet bedenken wat ik er mee zou gaan doen. Eigenlijk weet ik dat nog steeds niet, maar dat wist ik ook niet toen de eerste iMac in huis kwam.
Nu versie 2 is uitgebracht heb ik de knoop doorgehakt en er eentje besteld, een witte met een grijs Smart Cover omdat de zwarte uitvoering mij te veel aan die lelijke, zwartglimmende TV's doet denken. Het is de techniek - waar ik overigens niets van snap - die mij deels heeft doen besluiten. Het gefriemel met de vingers op het scherm is een goede gymnastische oefening voor mijn steeds stijver wordende handen.

Sinds gisteren is de iPad2 ook hier mondjesmaat leverbaar. Ik zal nog even geduld moeten hebben want mijn Mac man is weliswaar APPLE reseller, maar geen premium reseller, en een tentje bij hem voor de deur heeft dan ook geen enkele zin.


6 opmerkingen:

  1. Het omslaan van de bladzijde van een boek, langzaam of vlug, je ziet het gebeuren. En er is zoveel waar je je over blijft verbazen.
    Je zult er zeker van genieten. Heel veel plezier ermee.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk ook dat je er heel veel plezier van zult hebben, en dat je je zult blijven verbazen dat dat allemaal maar kan.

    Ik heb de zwarte gekozen omdat ik dat mooier vind als ie uit staat. Jammer is wel dat alle snoertjes Apple-wit zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Berend,

    tja, die iPad. Ik heb het afdankertje van je zus.....

    Kwam toevallig op je blog door het zoeken naar een plaatje van Peter van Straaten....

    Alles goed daar......

    CU

    Bart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo kom je elkaar nog eens tegen.

    Plaatje gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is de allereerste iPad zover ik het weet:
    http://www.youtube.com/watch?v=xFAWR6hzZek&feature=player_embedded

    BeantwoordenVerwijderen