Pagina's

07 juni, 2009

E e n v e r h a a l.





Vorige week las ik in een bericht naar aanleiding van de trieste uitslag van de in 'ons vrije landje' gehouden Europese verkiezingen dat JP het Hazenpad kiest als de door de winnaar gepropageerde 'zuivering' ooit plaats zou vinden. Vrijheid van godsdienst is hem het verlaten van have en goed waard, zo liet hij optekenen. Ik moet zeggen dat ik het één van zijn beste uitspraken vind die ik ooit van hem las.
Helaas is deze ex hoogleraar christelijk sociaal denken zo zeer besmet met het politieke gesjoemel dat hij de hand van een ander gelovig mens, de Dalai Lama niet eens durft te schudden, bang om een groot ongelovig regime tegen zich in het harnas te jagen.
Wat een lafheid en gemiste kans om GW van repliek te dienen.
Ook ik denk regelmatig te willen vluchten naar een plek op deze aarde waar 'normen en waarden' als vanzelfsprekend aanwezig zijn, maar ik ben realistisch genoeg te beseffen dat die er niet of nauwelijks zijn. Bovendien ben ik waarschijnlijk 'verleerd' er mee om te gaan.
Ik zal mijn tegengas elders moeten geven, het stemlokaal voldoet niet meer.

*
Ik heb geen idee waarom, of eigenlijk toch wel, maar tijdens onze vakantie dwaalden mijn gedachten steeds af, ik zag de mooiste landschappen maar mijn hoofd was vaak elders. In mijn brein ontspon zich een verhaal dat mij sindsdien niet meer loslaat. Ongeveer op de plek waar Lindsey mij vereeuwigde had ik de titel. Fragmenten duiken op maar verdwijnen weer even snel, het lijkt wel een droom die in de mist verdwijnt.

Ik hoop dat het mij lukt er iets van te maken, als dat zo is zullen de lezers van dit blog het als eerste weten.

5 opmerkingen:

  1. ...nu maak je ons toch wel erg nieuwsgierig naar wat er zich onder dat petje aan gedachten afspeelt...iets met dat bootje waar je naar kijkt..?...of beeldend...?...of...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja dat petje, ik haat petjes maar soms zijn ze handig of zelfs onontbeerlijk! De rest van de outfit doet ook mij te veel denken aan al die grijsaards die zoals ze in Nieuw Zeeland zo toe passelijke gevonden hebben: SKI, Spending Kids Inheritance! het zuur verdiende geld zelf opmaken i.p.v. het na te laten aan kinderen die sowieso meer verdienen dan zij ooit gedaan hebben.
    En wat er broeit onder dat petje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben heel benieuwd....!
    De feiten die je noemt in de eerdere alinea's, JP, GW, de hypocriete lafheid rond de Dalai Lama, liegen er niet om..

    BeantwoordenVerwijderen