Pagina's

08 september, 2006

OPLOSSING GEVONDEN

Via de Blogger Help group de oplossing voor het foto probleem gevonden!
De cache van Firefox legen!





Een week lang stonden 10 kilo in stukken gesneden appels in een emmer met 4,5 liter water en wijngist te fermenteren. Vandaag geperst en 9 liter sap + suiker in de fermentatie fles met waterslot gedaan. Deze 'koek' is het restant. Als ik die los zou maken en opnieuw persen komt er misschien nog wat uit. Aangezien er nog een kilo of 30 aankomt doe ik dat maar niet.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het foto-upload probleem is opgelost en hulde aan dit soort forums.
    Die koek is niet het eindprodukt, als ik het goed begrijpt, en smaakt ook vast letterlijk nergens meer naar, maar het levert een mooi plaatje op.Proost, straks. (Hoe lang duurt het, voor de wijn drinkbaar is? Of wordt het cider?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is de bedoeling dat het wijn wordt, maar met soort zelf.....gedoe weet je het nooit.(De wijn die ik een maand geleden bottelde en ik 'Huiswijn' noemde, Appel +kwee, zuur bij zoet,is blijven fermenteren. Bij de buurman waren er bij twee flessen de kurken afgeknalt. Met alle ellende van dien.In onzekelder bleken ook een aantal flessen op'knappen' te staan.
    Bij het proeven komt het aardig in de buurt van Cider. Voor Cider gebruik je andere (dikkere) flessen en het korfje.
    We gaan vrolijk door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Bij het proeven komt het aardig in de buurt van Cider. Voor Cider gebruik je andere (dikkere) flessen en het korfje.
    We gaan vrolijk door!"

    Het maakt natuurlijk niet uit hoe je het noemt, als het maar lekker is. Toen ik bijna veertig jaar geleden naar Engeland kwam, was (rode) wijn nog niet iets dat in pubs makkelijk te krijgen was. Bier vond ik niet lekker, dus ik dronk vaak cider. Soms heerlijk, soms cru maar goed, soms niet te zuipen...

    Zolang je vrolijk doorgaat, kan het niet missen, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En.... gaat het nog goed met de flessen die op knappen stonden?

    BeantwoordenVerwijderen