Pagina's

06 juli, 2011

SLEUTELS


Van de auto en het Huuske hebben wij allebei een set sleutels, dat is niet alleen handig maar eigenlijk ook wel noodzakelijk. Dat is één sleutel voor de deuren en het contact en een kleintje voor de tankdop (omdat die later, vanwege het afnemen van de pick-up bak  op een andere plaats in de carrosserie is gezet), één sleutel voor alle door BIMOBIL gemonteerde sloten in het Huuske en een laatste voor de door ons aangeschafte 'veiligheidsbeugel'.
Op onze trip door Schotland en England was het setje van L. ineens zoek. We konden het nergens meer vinden en ik meende zelfs iets te hebben horen vallen toen L. ergens uitstapte, maar waar? Alle denkbare 'verstopplekjes' in auto en Huuske hebben we doorzocht, maar vonden niets. Voor ons korte uitstapje naar De vrienden van Mali hebben we toch maar nieuwe sleutels laten maken bij een schoenmaker/stomerij/sleutelmaker een paar dorpen verder. Wij bleken aan het goede adres want hij kon autosleutels 'lezen' en programmeren en dat kan niet elke sleutelboer zo vertelde hij! Wat ik/wij niet wisten was dat de autosleutel voorzien was van een chip (als startonderbreker). Ik heb altijd gedacht dat dat iets was voor nieuwere, dure auto's. Maar hij had gelijk, er zit een chip in de sleutel er zit zelfs een chip in het C'eentje! Daardoor werd het setje nieuwe sleutels een duur grapje, maar we hebben het toch maar gedaan.
Drie dagen later stonden we op een camperplek bij de watersporthaven van Venlo (foto), het was prachtig zonnig weer dus besloten we de achterklep open te doen...en direct zag ik de sleutels, gevallen in de spleet tussen zitbank en achterklep, hadden we die maar eerder opengedaan!
Nu hebben we echt een reserveset!

1 opmerking:

  1. Dit voorval deed me denken aan het bankpasje dat ik een poosje geleden kwijt was. Nergens te vinden. Een tijd gewacht tot de 'goblins' het weer terug zouden plaatsen in mijn portefeuille, maar niente.
    Uiteindelijk toch een nieuw pasje aangevraagd, met alweer een nieuw nummer. Ik kom thuis van de bank, sla meteen aan het stofzuigen en wat zie ik, lachend op de vloer achter de stoel in de slaapkamer waar ik mijn kleding op leg? Ja hoor, mijn bankpasje!
    SOD'S LAW!!!
    Ik wist wel zeker dat dit weer zou gebeuren met die sleutels. Deze keer duurde het een paar dagen langer, maar de goblins vermaakten zich weer kostelijk.

    BeantwoordenVerwijderen