Pagina's

31 augustus, 2008

Jeruzalemartisjok 2




Bijna alle planten zijn er nu uit en afgevoerd naar de kippen. Daar klop ik de grond van de kluit en verzamel de bruikbare delen zoals die witte knol op het plaatje. Uiteindelijk haalde ik er nog twee kilo bruikbare topinamboer uit.




Uit de inboedel van mijn schoonmoeder haalde ik jaren geleden een mini wasmachientje en bewaarde het in de schuur. Ooit gebruikte ik het om nieuwe krieltjes te wassen, wat wonderwel lukte. Het ding is op de elektramotor na geheel van plastic en totaal uiteen te halen. Het schoonmaak probleem waarover ik het in het vorig blog had is hiermee van de baan. De puree die we er van maakten is verrukkelijk.






>>>......................<<<

1 opmerking:

  1. Ja, echt een succes. Met wat aardappels erbij om het geheel wat 'body' te geven, boter, peper en zout plus een snufje nootmuskaat, smaakte het puree hemels! Lekker ook met een gebakken ei er bovenop, trouwens.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen