Pagina's

09 augustus, 2008


EVEN WEG....





Vorig weekeinde wilden Lindsey en Vellah even lekker weg, naar Roubaix en een camping in België. Roubaix en uiteindelijk ook de camping hebben ze gehaald, maar wel met een lekkende remleiding! Lindsey ontdekte het euvel gelukkig tijdens het wachten bij een stoplicht en niet tijdens een noodstop! In plaats van zondag lekker rond te toeren moesten ze op de camping verpozen en maandag rondhangen op het erf van een 'garage' waar het euvel verholpen zou worden. Dat ging niet zoals het moet, een klusje van een uur werd er een van bijna een volle dag. De verschillende slangen die de monteur (de zoon des huizes) ging ophalen bleken niet de goede, uiteindelijk monteerde hij een te korte slang als noodoplossing (hij zou de zaak 'dépanneren', vertelde die). Op de foto de oude lekkende (pijl) en te korte nieuwe slang. De blonde nerd (hij moest achter de pc weggesleurd worden) met oliehanden drukte L. op het hart direct bij aankomst thuis alle slangen te laten vervangen omdat hij de oude maar ook zijn vervanging niet vertrouwde.




Ook de achterwielen heeft hij eraf gehaald om ook daar de (trommel)remmen te kunnen bekijken, die bleken in orde. Voor die halve dag werk (en vier uur wachten op de slagen) plus onderdelen vroeg hij het belachelijk lage bedrag van 84 euro!



Dinsdag liet ik mijn eigen garage zien wat er aan de hand was. Als je op de rempedaal drukte kon je onder de auto de druppels olie er gewoon naar beneden zien stromen! Niet meer mee rijden was hun conclusie, we bestellen meteen de goede slangen en zetten die eronder. Pas vandaag, zaterdag, heb ik de auto terug; hen was er ook tot twee maal toe verkeerd materiaal gestuurd. De auto remt weer, hoewel ik niet helemaal tevreden ben, maar het kan. Vanmiddag hebben we het HUUSKE er weer opgezet omdat ook ik er eens in mijn uppie op uit wil.

Bij het nachecken ontdekte ik dat de vuilwatertank behoorlijk lekt, niet onoverkomelijk maar wel vervelend. Voor 'mijn' weekeindje heb ik de tank even 'buiten spel' gezet, een bypass aangelegd zogezegd, maar voor onze maandtrip in september moet het opgelost zijn.

En ben er dus even niet.



###################################################################

Geen opmerkingen:

Een reactie posten