Pagina's

13 februari, 2013

HEB IK IETS NIET GOED GEDAAN?



Het is een briljant idee en zo te zien perfect uitgevoerd, deze drie doosjes uit één stukje balk van 21,5 X 15,5 X 8 cm en een goed idee mag wel wat kosten toch? Het is sloophout, dus veel werken zal het niet meer en dat er aan de kern van het hout in de loop der jaren niet veel veranderd is, is goed te zien. Je moet het kopen als set, anders is het idee er achter niet zichtbaar. 
Ik had graag mijn naam onder deze vondst gezet, maar ik heb het niet bedacht. Als het wel uit mijn handen was gekomen, had ik er misschien met veel pijn en moeite er honderd en vijftig euro voor durven vragen, maar dit is van PIET HEIN EEK en hij vraagt € 813,00 voor een setje van drie en € 1.118,50 voor een toren van zes stuks.
Ik weet het, hij moet een man of wat van een inkomen voorzien en de prijs voor zijn naam is in tien jaar tijd ook aardig gestegen, maar als je pretendeert je producten betaalbaar te willen houden, vraag ik mij af: voor wie?
Dit stukje balk kost inkoop niet meer dan een euro, of hooguit twee euro, eigenlijk is het haardhout, maar het toverstafje van Piet Hein maakt er goud van. En ongelijk kan ik hem niet geven zolang er mensen zijn die er bij willen blijven horen en goud geld over hebben om een echte PIET HEIN EEK in huis te hebben.


12 opmerkingen:

  1. Dus als ik het goed begrijp komen al die doosjes uit 1 blok, hoe flik je hem dat als het doosje uit 1 geheel bestaat of is de bodem er later weer ondergeplakt? Hoe zit dat? En een vierkant uitfrezen zonder materiaal te verliezen? Leg 's uit?

    En verder; Als jij niet zo'n eigenwijze pik was geweest had je het verder geschopt als die Eek, jij maakte en maakt de meest mooie dingen alleen ontbreekt het je aan (wellicht zo gewild) enig commercieële drang!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je op zijn site kijkt onder het tabblad collectie, zie en lees je hoe hij het doet. De doosjes bestaan uit zes plakjes.
      En wat die commercie betreft heb je gelijk, maar het is wel jammer dat ik die drang nooit heb gehad!

      Verwijderen
  2. jammer waarom? omdat piet hein er financieel warmer bij zit dan jij nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan warmte heb ik geen gebrek en op zijn stoel zou ik zeker niet willen zitten, maar jammer omdat ik dan naast het maken van dingen ook lol in het verkopen ervan zou hebben gehad.

      Maar wie is Marlies?

      Verwijderen
  3. Het is misschien uit een blok gehaald maar het zijn toch echt zes losse plankjes met elkaar verlijmd. Wel knap als ie het verkoopt voor die prijs. Ik zou het er ook niet voor durven vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bijzondere is natuurlijk dat twee van de zes plankjes kopshout zijn, waardoor het nog steeds op een stuk balk lijkt. Overigens hoorde ik gisteren van een kenner dat dat idee al eerder door een ander op de markt gebracht is. Helaas wist hij niet door wie en wanneer.

      Verwijderen
  4. marlies is een mens die van hout houdt en vindt dat je mooie dingen maakt en zinnige dingen schrijft.(ooit hier terechtgekomen tijdens het maakproces van je doodskist geloof ik)zodoende af en toe even hier lang swipt en het soms niet kan laten om te reageren. een reagluurder zogezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit soort oppeppers heeft een mens zo nu en dan nodig, bedankt!

      Verwijderen
  5. Het zal best technisch gaaf zijn, maar ik word er niet warm van. En iedere keer als ik in de gang langs jouw prinsessenkrukjes loop geniet ik !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw 'prinsessenkrukjes' zijn ook voor anderen te zien op mijn andere blog 'HOUTWERK', hiernaast.

      Verwijderen
  6. Het zal technisch knap zijn, maar ik word er niet warm van en dat word ik wel als ik bij ons thuis langs jouw prinssenstoeltjes loop.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige vond trouwens van Marlies, "reagluurder". Die blijft erin!

    BeantwoordenVerwijderen