Pagina's

22 april, 2011

PALLETKIST



Bij mijn tuinbouwmechanistaiebedrijf zag ik een partijtje prachtig pallethout dat ik goed kan gebruiken om het tweede idee voor mijn kist dat al een tijdje in mijn bovenkamer rondspookt te realiseren.
Hij lijkt mij hoofdzakelijk Grenen (ruikt heerlijk en brandt goed) maar splijt snel bij het uit elkaar halen en ontspijkeren. Toch is het gelukt een behoorlijk aantal planken en plankjes over te houden. 




Na selectie door de vandiktebank en aanéén gelijmd tot 1.95m. Als laatste de planken in de lengterichting onder verschillende hoeken gezaagd en met Lamello's aan elkaar gezet. 
Wat een rot klus, dat doe ik nooit  meer op deze manier en ik ben nog lang niet klaar. Gelukkig is er geen haast bij.




 PROEFLIGGEN...




Ik had uitgerekend dat de kist vanbinnen 0.55m zou moeten zijn, hij is hier bij het 'proefliggen' krap 0.52m, ik lag echt klem. De twee bodemplanken zaten nog niet vast dus kon ik er aan beide kanten nog een paar centimeter toevoegen. Hij is nu 0.56m. en dat voelt prima. Ook de zijkanten mogen nog een plankje hoger. En dan nog een deksel, maar dat is voor een volgend verhaaltje.


3 opmerkingen:

  1. Hij moet wel lekker liggen, natuurlijk. Tenslotte is het voor de eeuwigheid. Maar als je hem nu mooi passend maakt en je krimpt na je 100ste erg , dan ga je rollen als ze je op je honderd-zoveelste wegdragen. Misschien kun je er een hangmat in maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eeuwigheid is bij mij van korte duur: slechts van opbaring (?) tot crematie, maar lekker liggen is nooit weg. En krimpen doe ik ook: ik had ooit schoenmaat 45, nu 44 of zelfs al 43! Maar in de lengte gaat het niet zo snel.Over een hangmat zal ik nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opgelucht las ik dat je zelf schrijft: "gelukkig is er geen haast bij". Want een beetje luguber is het toch wel ! Anderzijds is een een kist naar eigen ontwerp én door je zelf gemaakt wel weer heel speciaal.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen