Pagina's

16 september, 2013

SCHEIKUNDE LES, MONTESSORI ULO AMSTERDAM.



Er bestaan niet zo gek veel foto's van mijn vader 'in functie' op school. Ik heb ook geen idee wie deze prent gemaakt heeft, maar hij zit wel in een album dat ik heb. Ik heb 'm al een tijdje geleden in iPhoto gezet om ooit te gebruiken. Hij is duidelijk bezig met een scheikunde les, wie de leerling is weet ik niet. Het zal op de Montessori ULO geweest zijn in Amsterdam zo ergens eind jaren zestig. Het handschrift is van mijn moeder. Ze noemt haar man meneer of meester (Mr, Mn) maar 'meester' was in het Montessorionderwijs niet gebruikelijk. 
Wat ik zo leuk vind aan de foto is het kijken van beiden: de leerling kijkt nieuwsgierig en pa of het wel goed gaat.
Zo 'priemend' als hij hier kijkt kregen wij thuis gelukkig maar zelden te zien. Maar met het onderwijzen was hij altijd bezig, gelukkig was hij geduldiger dan ik.

2 opmerkingen:

  1. Als je van een afstandje naar de foto kijkt lijkt het net of die zwarte draad (?) zich zo het in hoofd van je vader boort. Qua gezicht zie ik geen gelijkenis, maar m.i. heb jij wél geduld. Kijk maar hoe mooi en precies de kist was afgewerkt.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hans mulder17/9/13 10:33

    Leuke foto, doet mij denken aan mijn laboratorium-tijd bij de Akzo. Erlenmeyer, bunsenbrander, thermometer(of Pyknometer)en lekker destilleren. Na mijn overstap naar de offshore, grotendeels alles vergeten, maar zo'n foto haalt toch weer de herinnering boven.

    BeantwoordenVerwijderen