Pagina's

26 april, 2010



ONGEMAK & ONGEDULD




"Ga maar even een weblog maken jongen, dat zal je goed doen, dat verzet de zinnen!"

Het zal je maar gezegd worden, bijna als een 'moeten' opgelegd, maar je gehoorzaamt omdat het inderdaad de zinnen verzet en je het nog leuk vindt ook!

Na het schillen van een kilo asperges valt er voor mij in de keuken niets zinnigs meer te doen en vertrek ik met een glas rode wijn naar mijn bureau en begin met schrijven.

Het object van mijn zorgen staat nu bij een garage in Waalwijk, alwaar ze morgen de koude start gaan beproeven. Ze hebben mij bijna plechtig beloofd (?) het euvel op te lossen.

Nooit eerder heb ik een automobiel zo gemist, niet eerder heeft een auto mij zo bezig gehouden en dat alleen omdat het ons 'vakantie-middel' is! Niet zomaar inruilbaar voor een ander 'vehikel', maar aangepast voor ons 'Huuske'. Bovendien is het ook ons dagelijks vervoermiddel, we kunnen niet zonder.

Vóór het einde van deze week hopen wij alsnog op pad te kunnen en zondag ergens in het zuiden van Europa alsnog dat glas wijn te kunnen heffen op 'een heerlijke vakantie'!


6 opmerkingen:

  1. ... voor een diesel toch ongebruikelijk die nukken, wat zou dat nu kunnen zijn, erg benieuwd naar wat het probleem is, hopelijk komt het voor elkaar en kunnen jullie op pad naar het zonnige zuiden, wel even de D900 nemen over col de barcelonnette met dat huuske he, hij kan het, fijne vakantie daar ...!

    Mijn pyreneeenplannen zijn verschoven naar volgend jaar, eerst een schuur bouwen in de achtertuin en ander noodzakelijk onderhoud ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...van een aantal kanten kwam de opmerking: zit het niet in de brandstoftoevoer? Poreuze slangen of zo...

    Wie weet, morgen hoop ik meer te weten.

    Ik heb een Zwitserland sticker gekocht ... terug misschien over Barcelonnette..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat het snel en goed verholpen moge zijn! Goede reis en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En, weten jullie al meer BP?
    Poreuze slangen van de brandstoftoevoer, wat klinkt (mij) dat eng BP (daarmee hebben mijn grootouders ooit een erg brand/bootongeluk mee gehad..) Mocht het zoiets zijn, (helemaal) dan hoop ik dat het snel gerepareerd zal zijn! En jullie een hele mooie vakantie zullen hebben!!
    (Wij gaan ook even een weekje kamperen trouwens, maar minder ver weg ;)) Alvast een goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop (voor je geldbuideltje) dat het de teruglopende brandstof toevoer is).... ik denk nog steeds dat je het moet zoeken in de minder goede compressie of het "op tijd staan" van de verstuivers...
    Wat ook, griezelig vervelend!! ik kan er ook slecht tegen als dit soort techniek niet goed functioneerd en dit reflecteerd dan in meer dan één glas wijn!!
    Laat voor je vertrekt nog even de oplossing achter... PLEASE??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een zorgeloze vakantie mét een goed Huuske !
    dát wensen wij jullie
    th.

    BeantwoordenVerwijderen