Pagina's

25 april, 2010


IEWAT OVERMOEDIG...








We hadden nu ergens in noord Italië onder de luifel van 'ons huuske' een boek moeten lezen en van een glas wijn moeten genieten, maar we zijn nog steeds thuis. De auto start niet zoals het hoort, zelfs zo slecht dat ik er niet mee op pad durfde. Dan heb ik het over de koude start in de morgen, daarna als de motor eenmaal gelopen heeft gaat het prima. Het is de onzekerheid die ons dwarszit. Morgen ga ik er mee naar een nieuwe garage, een Mitsubishi dealer in Waalwijk in de hoop dat zij het werkelijke probleem vinden en kunnen oplossen.
Ondertussen help ik buurman Frank met het kloven van zijn oude, door zijn zoon omgehaalde walnotenboom.
Het liep minder makkelijk dan ik had gedacht, maar klein heb ik 'm gekregen!

Rond het middaguur hebben we onze fietsen opgeladen en konden we na zes keer voorgloeien op pad. Bij Zaltbommel hebben we de auto neergezet en hebben genoten van het prachtige weer.

Vóór Zaltbommel is een bedrijf dat aan glasrecyling doet, er ligt een geweldige berg 'platglas', waarschijnlijk uit de glastuinbouw afkomstig. Ik zocht al tijden naar een moment om er een foto van te maken, vandaag is dat min of gelukt. (De glinstering is soms nog heftiger.)



1 opmerking:

  1. Zeker twintig ooievaarnesten gesignaleerd gisteren, alles bij elkaar. Vijf zelfgebouwde naast elkaar in een hoogspanningsmast langs de Waal, waarvan twee met jong erin. Daarboven ooievaars rustig cirkelend op de thermiek, een prachtig gezicht in de strakblauwe hemel.

    BeantwoordenVerwijderen