Pagina's

08 september, 2010



H A A G S E H A A N T J E S

Links- dan wel rechtsom

En de politici zich maar afvragen waarom de burger zich van de politiek afwend. Wat een Haags gek(r)onkel! Wat een poppenkast. Trix zou hier nu echt moeten ingrijpen, laten zien dat ze er niet voor spek en bonen zit.
'Achterbank' Geertje blijkt nu ook niet vies te zijn van gekonkel en gekronkel in Haagse peeskamertjes waar hij zo op tegen is! Ik hoop dat zijn kiezers dat ook inzien en zich niet blind staren op een blank 'Vaterland', gespeend van vreemde invloeden.
Maxime is nog valser en machtsbeluster dan ik ooit had kunnen bevroeden, zijn ogen zijn giftiger dan de tanden van een cobra.
Pappa Rutte zegt geen spelletjes te spelen maar hij doet niet anders, zolang hij de winnaar maar mag zijn. Uit zijn gezicht verdwijnen langzaam maar zeker alle menselijke trekjes die hem geloofwaardig zouden maken. Maar ook Job heeft 'dan wel dan niet' trekjes die mij doen twijfelen en Femke mag wat mij betreft de bühne op, publiek heeft ze al. Roemer en consorten moeten vooral vanuit de bankjes alert zijn en tegendraads blijven.

Het land NEDERLAND is ook maar bedacht, net als het land BELGIE. (Om in de buurt te blijven). Zoals ook nu EUROPA is bedacht, een samenraapsel van totaal verschillende volkeren en religies. Het CDA, maar ook Groen Links is ook een samenraapsel van enigszins overeenkomend gedachtengoed. Het kan lang goed gaan, maar eens gaat het knagen. Op zeker moment wordt duidelijk dat er niet te overbruggen verschillen zijn en wil een ieder zijn/haar gelijk.
Ik ben niet voor het afpalen van land, grenzen trekken met wachtposten, prikkeldraad en hoge muren .
Ik ben voor vrij verkeer over de gehele wereld, voor alle volken, vissen en warmbloedige dieren. Zo was het eens en daar moeten we naar terug. De één wil rondtrekken, de ander is honkvast. Vogels kennen niet anders. Mensen moeten zo nodig barrières opwerpen en hele gemeenschappen deporteren of zelfs ter dood brengen.
Mensen willen leven (werken om te eten), maar veel mensen willen meer, die willen macht en macht is overheersen, jouw wil opleggen aan de buurman zodat niet jij maar hij zijn grens verlegt! Macht is het grootste kwaad door mensen bedacht, macht is voor sommigen het hoogst haalbare.
En bij macht gaat het niet om die kiezers die jou die macht bezorgd hebben, (de achterban, de partijleden) maar uitsluitend om eigenbelang, de afgelopen dagen maken dat meer dan duidelijk.

Mijn geloof in de politiek is tot ver onder het nulpunt gedaald, ik vond het altijd een recht en een plicht mijn stem uit te brengen, maar ik kan mij voorstellen dat ik de volgende ronde aan mij voorbij laat gaan.

4 opmerkingen:

  1. Macht, slechts domme dualiteit
    overheersing West en Oost
    Het is zomaar de realiteit
    toch blijft er een bescheiden troost.

    Moeten we niet vaak de eerzucht
    met tegenzin toch maar verdragen
    We hebben immers al genoeg
    van hetzelfde in onze magen.

    "Lijken" wij niet altijd eerlijk
    zijn wij werkelijk zoals een ander ons ziet?
    In al onze inzet.. onontbeerlijk
    Zijn wij niet allemaal soms hypocriet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fraaie tekst Trui,
    van wie is die?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, helemaal eens BP... En alsof het nog niet erg genoeg is, worden de media ook steeds tandelozer... Elke ochtend populistisch telegraafgeOH omdat het programma van Sven Kokkelman "te links" zou zijn.. Joost Eerdmans met zijn nare rechtse praat op BNR, RTL4 nog steeds een VVD-feestje.. Het lijkt wel of het tegenwicht aan het haagste gek(r)onkel elke dag kleiner wordt :-(

    Van mij mag Trix ook ingrijpen, dan maar "niet democratisch.." zoals de Eerdmannetjes beweren. (Wat nou democratisch? 1 gek gijzelt de 85% van de stemmers die niet op hem gestemd hebben :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hm wel wat laat! Kijk niet zo vaak tot mijn spijt. Ik mis daardoor wel veel prachtige verhalen moet ik bekennen!

    Timberman, die tekst van 8/9/10 was van mijzelf. Verbaasd gezien je vraag? Je onderschat mij!

    Trui

    BeantwoordenVerwijderen