Pagina's

21 mei, 2009

GEZOUTEN BOTER




Al jaren gebruiken wij in goudkleurig papier verpakte rollen gezouten boter van 'Van der Pol en zonen', een bedrijf dat sinds 1885 in ons buurdorp gehuisvest is.
In Frankrijk heb ik nog nooit een rol boter gezien, maar wel vele soorten en merken gezouten boter. Wij prefereren de pakjes met grote kristallen zeezout, waaruit als je er met een mes wat boter afschraapt het water in je gezicht spat. De verpakking van deze boter had veel stippels en weinig tekst, de weerspiegeling in het mes leverde een leuke foto op. Voor ons een leuke herinnering aan een heerlijke reis.

2 opmerkingen:

  1. Ik betrapte me erop, dat ik me elke keer weer bij ik een boterham afvroeg wat dat nou weer voor harde, knapperige korrels waren die in het beleg zaten. Ja, dat waren de heerlijke zoutkorrels natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een origineel souvenir, zo'n smakelijke foto met verpakkingsweerspiegeling..
    (Rollen gezouten boter.. ik heb ze al heel lang niet meer gekocht.. ik ben zelfs vergeten wanneer het was, maar herinner ze me wel.. Vreemd.) :-)

    BeantwoordenVerwijderen