Pagina's

19 november, 2013

LASWERK...







Vandaag is het eerste zichtbare, voorbereidende werk voor de verplaatsing van het 'Monument voor een verzonken stad' begonnen. Omdat de totale hoogte van het beeld incluis fundatie te hoog is om onder de bovenleiding van de tram door te kunnen wordt het staal onder het maaiveld doorgesneden. Om vervorming van het staal tijdens het hijsen en transport te voorkomen zijn er vandaag tijdelijke schoren aan vast gelast.            
a.s. Vrijdag volgt de grote operatie: uitgraven, lossnijden en uit de grond trekken van de fundatie plus de 'betonkoppen', het transport op een dieplader en in het Erasmuspark weer plaatsen.

Wordt vervolgt.

6 opmerkingen:

  1. Mooi hè om zo in de belangstelling te staan !
    th

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans Mulder21/11/13 11:22

    Ik hoop dat de locatie in het Erasmus-park het kunstwerk goed tot z'n recht laat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook Hans want dit beeld is niet gemaakt om in het gras te staan, daarom komt er nu een verharding rondom, ingesloten door een stalen band.Het maakt het beeld 'losser' van z'n omgeving, maar dat was nooit mijn bedoeling.

      Verwijderen
  3. Wat vonden de lasser van jouw creatie, of heb je er niet naar gevraagd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het lastig om te zeggen wat ik er van vind!
      Iets creëren of maken, is heel persoonlijk en vaak egoïstisch omdat je niet met andere bezig bent op dat moment!

      Maar als ik naar de titel kijk 'Monument voor een verzonken stad' zou ik de betonnen koppen als het water zien, en het stalen frame als een huis/stad en vind ik het mooi.

      Al zal dat de gedachte er achter vast niet zijn. En is dit mijn persoonlijke interpretatie van jou creatie.








      Verwijderen
    2. Ik heb er niet naar gevraagd, maar wat vindt jij ervan?

      Verwijderen