Pagina's

14 augustus, 2008

W E E R....T H U I S


........van even weggeweest.
Bijna vijf dagen in mijn uppie even weg, zonder een echt doel op pad met het huuske. Kris kras door Friesland, Groningen, Drenthe en de rest van Oost Nederland plus een stukje Duitsland om lekker brood mee naar huis te kunnen nemen. Het weer zat niet echt mee maar dat kon de pret niet drukken. Zelfs de achterklep kon zo nu en dan open, want koud was het niet. Ik heb deze keer ook min of meer lekker gekookt, o.a. in de uit Nieuw Zeeland meegenomen elektrische braadpan. Op zo'n reisje neem ik mij altijd voor eens lekker uit te slapen, maar dat valt niet mee! Mijn ingebouwde wekker valt niet uit te zetten, de knop in mijn hersens zit vast. Om zeven uur word ik wakker, soms lukt het daarna nog een uurtje te sudderen, maar dan is het echt voorbij. In Friesland stond ik bij mijn broer gewoon op de openbare weg, dat hebben we wel meer gedaan maar het blijft een vreemd gevoel.




De grootste en best verzorgde camperplek was in Doezum (Gr.) bij een particulier, daar betaalde ik 6.50 incl. elektra en douche. Toen ik eraan kwam stond er één klein campertje. Rond een uur of zeven arriveerde er nog een Italiaans gezin in korte broek, hun camper was van het grote formaat dat je veel ziet rijden. Zij waren al voor half acht de volgende morgen weg.


De laatste plek waar ik met nog vier andere campers (gratis) stond was op een grote parkeerplaats bij sportvelden en langs een weg. Ik dacht dus door verkeerslawaai gewekt te worden, maar dat viel gelukkig mee. Al met al een heerlijk tochtje, voor herhaling vatbaar.



>>>>>.<<<<<

1 opmerking:

  1. Volgens mij moet je niet op de openbare weg gaan staan. Een kampeerterrein of een terrein bij een particulier geeft toch een stukje veiligheid.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen