Pagina's

18 september, 2013

VADER en ZOON




Als ik naar een tentoonstelling, manifestatie, show of een andere bijeenkomst met veel mensen ga, let ik meer op de mensen dan op het gebodene. Deze foto's nam ik in 2005 op een vliegshow in België, ze zijn uit een serie van 28 foto's hier te zien. Ik nam ze met de net nieuwe camera van L. Juist toen ik de smaak te pakken krijg was de batterij leeg en een reserve had ik niet. Jammer want er was nog veel meer te zien en vast te leggen.
Het was een warme Augustusdag, luchtige zomerkleding alom. Soms vraag je je af of mensen in de gaten hebben hoe ze er uit zien of hoe ze zich manifesteren.
Het is frappant te zien hoe gelijk vaders en zonen zich roeren of liever hoe de zoon de vader nadoet. De mannen op de bovenste foto heb ik een tijdje gevolgd, het zouden ook grootvader en kleinzoon kunnen zijn, ik kwam er niet achter of ze nou voor de vliegtuigen waren gekomen of gewoon voor een leuk dagje uit.
De vader met het geruite hemd was serieus met zijn mobieltje bezig, zijn zoon (?) nam in exact dezelfde houding een afwachtende pose aan.
Van het echtpaar hieronder keek hij naar de vliegtuigen en zij naar al het andere om hun heen. Ze zaten als een van de weinigen op een handdoek te genieten van de zon en het spektakel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten